Laos!! - Reisverslag uit Thakhèk, Laos van Mathieu en Marco op reis - WaarBenJij.nu Laos!! - Reisverslag uit Thakhèk, Laos van Mathieu en Marco op reis - WaarBenJij.nu

Laos!!

Door: Mathieu & Marco

Blijf op de hoogte en volg Mathieu en Marco

03 December 2012 | Laos, Thakhèk

Sabaidee!

Inmiddels zijn we al weer 11 dagen in Laos. En dat bevalt tot nu toe prima!
In de mini bus naar Laos hadden we 2 duitsers ontmoet waarmee we samen naar Don Det zijn gegaan, ook wel de 4000 islands. Don Det is een chill eilandje waar eigenlijk weinig te doen is, maar wel even lekker is om bij te komen( 5 dagen). Hier hebben we ook nog 3 Nederlandse meiden ontmoet hebben . Met dit groepje hebben fietsen gehuurd en een hele mooie waterval bezocht en een strandje. Op de laatste dag hebben we ook nog getubed!

Pakse
Na Don Det zijn we met de 2 Nederlandse door gereisd naar Pakse waar we een scooter hebben gehuurd, het Bolaven Plateau en watervallen hebben bezocht en in gezwommen. Ook hebben we hier lootjes getrokken voor een warme sinterklaasavond!

Thakhek
Ook hier zijn we weer met de 2 Nederlandse doorgereisd! In Thakhek hebben we de ''loop'' gedaan. Dit betekent 3 dagen op een scooter 450 km afleggen en overnachten in verschillende dorpjes. De loop was echt een geweldige ervaring, waar we steeds werden toegezwaaid en zelfs uitgenodigd door de lokale bevolking. Zo hebben we één keer de weg gevraagd en moesten we daarna meedrinken van de rijstwijn en mee dansen!

Morgen reizen we door naar Vientiane waar we misschien een visum gaan regelen voor Thailand, maar misschien pakken we het vliegtuig naar Thailand waardoor we een gratis visum krijgen;)

Sabaidee!

• 03 December 2012 - 15:21

Martien:

Mooi verslag.......alleen jullie hebben het eerst over Nederlandse meidenen daarna ga je met 2 verder ?!
    Waar heb je de derde dan gelaten :-)?? hahahaha
    tis hier 2 graden en het sneeuwt!!
    Martien

• 03 December 2012 - 16:07

Fien:

Weer een mooi stuk azie gezien. Leuk verslag.
    Wanneer ga je sinterklaas vieren??
    Vandaag de eerste sneeuw gehad in Vught en koud weer.
    Groetjes Fien

• 04 December 2012 - 22:09

Leon En Leonie:

Hallo jongens,
    Leuke foto's, reisverslag mag wel iets uitgebreider. Wij zijn benieuwd naar het volgende verslag uit Thailand, nadat jullie het visum geregeld hebben. Veel plezier 5 dec.met vieren van Sinterklaas. Vanuit het koude Nederland, veel groeten.