Laos vervolg - Reisverslag uit Thakhèk, Laos van Mathieu en Marco op reis - WaarBenJij.nu Laos vervolg - Reisverslag uit Thakhèk, Laos van Mathieu en Marco op reis - WaarBenJij.nu

Laos vervolg

Door: Mathieu & Marco

Blijf op de hoogte en volg Mathieu en Marco

20 December 2012 | Laos, Thakhèk

Sabaidee!

Aangezien de adapter van de laptop het begeven had, hebben we wat achterstand opgelopen in het reisverslag! Inmiddels hebben we in Chiang Mai in Thailand een nieuwe gekocht.

Maar we zullen voor dit verslag even terug in de tijd gaan;)

Na Thakhek zijn we doorgereisd naar Vientiane de hoofdstad van Laos. Hier hebben we met zijn 4en een fiets gehuurd en hebben we de stad doorgereden. Ook hebben Marco en ik hier een Visum geregeld voor Thailand. De eerste poging mislukte aangezien de koning jarig was en de 2de dag moesten we 3 uur wachten voor dat we een keer aan de beurt kwamen... De dag erna konden we het ophalen en dat ging gelukkig wat sneller!. Ik Vientiane hebben we op 5 december ook nog sinterklaas gevierd met de 2 Nederlandse meiden. We hadden allemaal cadeaus gekocht op de markt en daarnaast natuurlijk een gedicht! Toch wel anders zonder pepernoten en chocoladeletters! Daarnaast hebben we in Vientiane veel gefeest aangezien de clubs hier tot 3 uur open waren i.p.v 12 uur;)

Na Vientiane zijn we naar Vang Vieng gegaan. We gingen hier eigenlijk naar toe voor het tuben maar we hadden al van verschillende mensen gehoord dat de bars dicht waren i.v.m. weer een sterfgeval. We konden uit eindelijk wel tuben, maar het was toch minder leuk zonder de zip lines en de bars. Je kon wel illegaal bier kopen lans de kant haha. We zijn ook nog naar the blue lagoon gegaan, een mooi blauw meertje met schommels en touwen.

Hierna zijn we naar de laatste plaats in Laos gegaan, Luang Prabang. Hier hebben we een reunië gehad met iemand die we eerder ontmoet hadden in Laos. Dit was weer heel gezellig en eindigde met bowlen tot 2 uur snachts, aangezien dat de enige plek was dat nog open was! De dag erna hebben we wat tempels bezocht en dachten we een slow boat te nemen naar de buddha cave. Na 5 minuten moesten we echter over stappen op een speedboat waar je helmen moest dragen en die met 80 km per uur over het water schoot!

De laatste dag hebben we de mooiste watervallen tot nu toe bezocht. Heel mooi blauw water en watervallen op verschillende niveaus. Hier kon met touwen het water in springen of gewoon van de waterval zelf af!

De laatste dag hebben we afscheid genomen van de Nederlandse meiden waar we 3 weken mee hebben samen gereisd en hebben we de slowboat naar Thailand genomen. dit heeft in totaal 3 dagen geduurd maar was het zeker waard!

• 20 December 2012 - 13:43

Fien:

Hee Marco en Mathieu. Weer een mooi verslag van, ik denk tot nu toe, het mooiste stuk van de reis. Wat hebben jullie hier weer veel gezien en veel gedaan en veel genoten. Prachtig om jaloers op te worden.
    Volgende week kerst vieren in Thailand. Jullie zijn al over de helft dus nog lekker vijf weken genieten.
    Blijf genieten en tot snel. Fien

• 21 December 2012 - 11:19

Riky:

Hoi Marco en Mathieu
    Wat een mooi verslag is het weer deze keer,we genieten met jullie mee op afstand!!
    hele fijne feestdagen toegewenst en een mooi oud en nieuw natuurlijk

groetjes Riky en Tonnie

• 22 December 2012 - 20:29

Leon En Leonie:

Hallo Mathieu en Marco,
    Zo te lezen genieten jullie vooral van het drinken,feesten en uitgaan.
    Gelukkig zien jullie ook nog andere dingen, mooie watervallen en tempels.
    Jongens blijf genieten van alles want de tijd vliegt. Alvast prettige feestdagen gewenst.
    Leon en Leonie

• 01 Januari 2013 - 10:45

Gerard Ene Ria:

Hallo Marco en Mathieu
    We wensen jullie een gelukkig nieuwjaar en alle goeds voor 2013, en we hopen nog veel foto's en verslagen van jullie te zien.

Groeten uit Wamel

• 01 Januari 2013 - 10:54

Antoon En Jose:

Hallo Marco en Mathieu

Wij wensen jullie vanuit een regenachtig Beneden Leeuwen een goed nieuwjaar
    en nog een goed verblijf,geniet ervan.

Groetjes Antoon &José